duminică, 3 februarie 2008

Awake

Ma simteam destul de apropiata de tema acestui film si inca inainte sa apara in cinema am citit destul de mult despre el. Ma hotarasem sa nu il vad pentru ca, desi mi-a fost si mie scoasa inima afara, bagata la loc si am reusit sa ma si trezesc cu putin inainte sa inceapa totul, cred in puterea mai mare de sugestie a filmelor decat in cea a realitatii. Artur insa a insiruit niste situatii in asa maniera ca am ajuns totusi sa il vad:)

Ca o paranteza, mesele noastre de operatie nu sunt atat de prietenoase ca cele din film. Sunt asemenea unor cruci metalice, stai cu bratele intinse, legate si, in cazul meu, rosii de sange dincolo de bandaje pentru ca ,,nu am vene".

Jessicai Alba ii vine de minune rolul, Skywalker este adorabil si filmul sfarseste ca oricare alt film american obisnuit. Adica cei buni scapa, cei rai scapa cu viata, numai cei care oscileaza intre bine si rau in viata sunt cei sacrificati (omul este sacrificat pentru supraom). Asadar filmul ramane unul SF pentru ca te obliga sa iti critalizezi o morala - alegi sa fii bun sau rau - uman nu ai cum sa fii... Cred ca tot procesul acesta de dirijare a constiintei ramane unul de manipulare intr-atat incat faptul ca eu ma gandesc acum ca este manipulare este doar rezultatul altei campanii de manipulare. Cea din urma o vom putea intelege probabail atunci cand nu va mai atat de mare importanta.

Dincolo de toate acestea, cred ca totul se intampla pentru binele oamenilor, numai ca unii nu inteleg suficient de bine ce trebuie sa faca...

Niciun comentariu: