marți, 25 mai 2010

Culoarea roşie

Eram azi la Unirii.. aşteptam să traversez. Un tip de pe partea cealaltă cu un aparat foto intimidant ne făcea poze. Pentru moment am avut senzaţia că poate fac figuraţie într-o posibilă operă de artă.. Câţiva pietoni, probabil neîmpăcaţi cu faptul că fac modeling fără voia lor, au rupt rândul din ce în ce mai gros şi abia au reuşit să evite îmbrăţişarea cu un 123 îndurerat şi urlător. Nu, nu puteam să fac figuraţie într-un album, ci mai degrabă într-o ştire de presă...

În final, nimic sublim sau senzaţional şi am recăpătat senzaţia că viaţa mea este din nou numai a mea. Am început să mă uit cu o teribilă satisfacţie în jur şi am observat reclama gigant sub formă de cutie de Pepsi care se oglindea fix în cutia din mâna mea. Dintr-odată, toate clădirile păreau înfăşurate strâns în bannere şi ştiam acum că de fapt fac figuraţie într-o sumedenie de reclame suprapuse. Poate că lumea este doar o piaţă şi eu am refuzat să văd acest lucru. Şi mă întreb cu o oarecare resemnare.. Mai are rost să te mai gândeşti la altceva decât bani şi confort ?

3 comentarii:

Liviu spunea...

Culoarea rosu, nu rosie.

Liviu spunea...

Cautand, am observat ca e corect culoarea rosie, asa ca scuze de corectarea inutila !

Anonim spunea...

it's all business baby - cum ar spune americanu'. desigur ca pe langa orice altceva reprezentam fiecre o piata de desface, iar consumatorismul (desi nu a ajuns ca la ei...inca) ne pune o mare tinta in frunte (sau pe spate-cum preferi). Noi insine ne transformam chiar si fara stirea noastra in materiale de publicitate - fara dubiu.