sâmbătă, 23 august 2008

De ce nu mai pot sa mananc

Una dintre cele mai mari dorinte ale mele este sa pot spune ce imi trece prin cap si nimeni sa nu ma judece, chiar sa ma placa teribil pentru asta. In ultima vreme a inceput sa mi se intample, nu mai stiu insa daca e bine sau nu ca lumea mea sa-mi evadeze din minte si sa puna stapanire pe realitate. E cumplit sa ai responsabilitati si cea mai mare responsabilitate nu poate fi decat tu insati...

Eu si Catalina am mers sa vedem eclipsa partiala de Luna acum cateva zile. Nu a fost extraordinar de spectaculoasa si asa ca am inceput sa vorbim despre cum ratiunea este cea mai rafinata forma de schizofrenie (influentate fiind de cateva aspecte proaspat-citite din Hume si potrivindu-se de minune cu starea noastra psihica care numai dominata de ratiune nu mai este). Apoi, stand si uitandu-ma la un conifer plantat nefiresc in centru orasului meu din inima Baraganului, m-a lovit puternic ideea ca noi, oamenii suntem cei mai mari paraziti din istoria planetei asteia. Ne hranim cu alte vietati sau cu ce produc ele si cu putin noroc, cu noi se hranesc numai bolile incurabile. Chiar suntem in varful piramidei evolutiei?! Dominam nefast insa cu certitudine...

Cu riscul de a savarsi cel putin o crima semantica, logica si morala sunt strict co-dependente, ca sa nu spun ca sunt unul si acelasi lucru... Logica face operationala o etica anume ce serveste anumite scopuri in aceeasi masura in care logica genereaza si intretine anumite tipuri de etica. Oamenii dispun de mai multe tipuri de logico-etici, insa nici una nu este nevinovata. Cu toate acestea, in habitatul oricarei forme de a simti/gandi, oamenii nu mai prididesc cu suferinta... Pana si fericirea este o forma de suferinta, culmea ei eventual pentru ca implica sa renunti la ea.

Eu si Catalina am hotarat ca discutiile de genul acesta ne plac si poate ca sunt printre putinele prilejuri de entuziasm... (un pas de defilare imi zanganeste acum in cap). Si ca oricare lucru care iti place si vrei sa aflii mai multe, te hotarasti sa faci o scoala ... asa ca sa nu ne mai nelinisteasca, sa dezvoltam si mai mult cinism si sa ne displaca intr-un sfarsit total (o sa facem master la filozofie... sper doar sa am forta sa scot 8000 cuvinte ca sa fiu admisa..).

Niciun comentariu: